Wednesday, June 1, 2011

Minggu-minggu terakhir di Ipoh

Bandar Universiti, Seri Iskandar

27 May 2011 - Hari ni event Critical Mass yang pertama kali di Ipoh, so masing2 setting basikal termasuk lah Jamalul yg hangat2 taik ayam main fixed gear ni.Basikal aku pulak x sempat nak siap untuk Critical mass ni, terpaksa la pinjam wheelset, single wall pun jadilah.
Ramai rider2 yg hadir smua basikal pun ada walaupun first time event ni kat Ipoh, tapi ada beberapa masalah time event ni, standard la first time, haha:)
Antara masalahnya, marshall event ni x ikut map yang disediakan & diorang gerak awal sangat.
Member2 Nexscale dari Manjung lewat sikit x dapat nak join sebab diorang gerak awal sangat.
So harap dapat diperbaiki untuk next event guys.

Gambar2 diambil dari FB: Critical Mass Ipoh



Group basikal tua yang marshall pada malam itu.



Muka2 yang hadir






1 June 2011 - Sementara masih ada kat Ipoh ni aku nak kayuh puas2 lepas ni beberapa bulan lah x jumpa bike aku ni. So aku ajak Ammar & Faiq untuk ride jauh sikit ke Manjung, sehari sebelum ni aku ride sampai Batu gajah je so hari ni try jauh sikit. Gerak dalam pukul 7.50am macam tu, jalan sedap sebab ikut highway Ipoh-Lumut, long distance memang sedap lah. Semasa dalam perjalanan, terjumpa seorang lagi rider MTB, laluan tu memang rutin dia, dah sampai Batu gajah dia pusing Ipoh balik. Sampai Seri Iskandar hujan pulak turun dengan lebat, terpaksa lepak berteduh kat Kedai Mamak di Seri Iskandar. Sambil lepak contact Shahrin untuk ajak lepak sekali kebetulan dia tengah rehat sebelum kelas start kat UITM Seri Iskandar.Masa dah banyak terbuang kat Seri Iskandar, so terpaksa lupakan niat hendak ke Manjung tambah2 lagi hujan.So bertolak semula ke Ipoh, perjalan pergi balik ada dalam 80km keseluruhan.
11 jun ni aku dah start sambung belajar dah, so harap dapat ride lebih jauh selepas ni.

Gambar2 sepanjang perjalanan


Seri Iskandar border





Tiub spare mmg penting

No comments: