Monday, August 31, 2009

Merdeka 52

logo1belia1malaysia

2 Hari sebelum Merdeka

FILE0109

Bertolak ke Kedah, lepak Tesco Mergong Kedah jap.
Pukul 3 check in hotel di Sg. Petani.
Pukul 6.30 pergi restoran berbuka di sana.



1 Hari sebelum Merdeka


Sahur di hotel itu punya restoran dgn adik aku.
Awal2 pagi x banyak makanan lagi.
Just makan Koko Krunch dgn roti bakar je.
Pkul 11 check out tapi ayah aku pergi tgk kerja jap kat Tesco Sg Petani.

Sambil tu aku pun lepak2 n shopping kat Village Mall, sebelah Tesco je.
Petang tu plak check in kat Sunway Hotel Georgetown, n berbuka d Kedai Nasi Kandar.



Jalan2 kat Batu Feringghi jap.
Pastu g tgk Merdeka kat Penang Time Square, boleh tahan la gak.
Banyak gak artis yg perform, tapi kat Penang Time Square ni xde bunga api.
Sikit punye lama aku tggu countdown, haha:)
Bunga api d tempat celebration lain.
Street Dancer pun ada malam tu, b-boy je, smart kot :)





Merdeka

Macam semalam juga sahur d hotel, tapi kali ni banyak makanan.
Sunway memang terbaik.
Balik Ipoh kembali esok nak sekolah, haha:)
Selamat Menyambut hari Kemerdekaan ke 52.
Kepada umat Islam pula, elakkan penjajahan hawa nafsu kepada kita,
puasa lama lagi mau habis, haha:)

Satu Malaysia (aku snap)

1 comment:

already gone said...

bila nak belanja aku bersahur ?
menunggu ni :)